عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنهاترین تنهاها و آدرس loverose.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1106
:: کل نظرات : 37

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 19
:: باردید دیروز : 43
:: بازدید هفته : 277
:: بازدید ماه : 4277
:: بازدید سال : 7473
:: بازدید کلی : 165694

RSS

Powered By
loxblog.Com

روح . چن . جن . ارواح . شیطان . خدا . ترسناک

پنج شنبه 25 دی 1393 ساعت 22:50 | بازدید : 363 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

نگیر از این دل دیوانه، ابر و باران را

 

هوای تنگ غروب و شب خیابان را

اگر چه پنجره ها را گرفته ای از من

نگیر خلوت گنجشکهای ایوان را

بهار، بی تو در این خانه گل نخواهد داد

هوای عطر تو دیوانه کرده گلدان را

بیا که تابستان، با تو سمت و سو بدهد

نگاه شعله ور آفتابگردان را

تو نیستی غم پاییز را چه خواهم کرد

و بی پرنده گی عصرهای آبان را

سرم به یاد تو گرم است زیر بال خودم

اگر به خانه ام آورده ای زمستان را

بریز! چاره ی این عشق، قهوه ی قجری ست

که چشمهای تو پر کرده اند فنجان را ...!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چهار شنبه 24 دی 1393 ساعت 13:29 | بازدید : 463 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

 

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد

برخی از افراد واقعا نمی توانند از دیدن فیلم های ترسناک اشباع بشوند. آنها فیلم های ترسناک زیادی می بینند و با کمال تعجب اینکه یک فیلم را بارها و بارها می بینند. و درحالیکه اکثر بیننده ها معمولا از دیدن فیلم های ترسناک لذت نمی برند، چرا برخی از افراد جذف فیلم های ترسناک می شوند؟ متخصصان می گویند این افراد به یک دلیل ساده فیلم ترسناک می بینند و دلیلش جدید بودن آن است. اینها از تماشای ژانرهای معمولی سینما خسته شده ند و برای تغییر ذهن های ماجراجوی خود به ژانر وحشت روی آورده اند.
 
دراصل فیلم های ترسناک لذت بخش بوده و به هر طریقی آدرنالینتان را بالا می برند. و تماشای این فیلم ها می تواند روشی عالی برای خالی کردن ذهن افراد از مشکلات باشد. ما در سال 2013 فیلم های ترسناک جالب و مهیجی دیدیم. از فیلم های هالیوودی تا فیلم های مستقل، فیلم های ترسناک یک نشان بزرگ در صنعت فیلم سازی به شمار می اید. در اینجا لیست برترین فیلم های ترسناک سال 2012 را معرفی کرده ایم که شاید دوست داشته باشید در خانه تماشا کنید.
 
1. قسمت دوم Insidious
 جیمز وان کارگردان خیلی مشهور فیلم های ترسناک برای یک پرونده ویژه همراه با تیم خود،  نویسنده Leigh Whannell، بازیگران رز بایرن، پاتریک ویلسون، لین شایان و تای سیمپکین برای خلق قسمت دوم Insidious دوباره بهم پیوستند. این فیلم دنباله یک فیلم ترسناک خیلی مشهور درباره خانه جن زده خانواده لمبرت است. آنها در این خانه رازهای سری دوران بچگی را کشف کردند که آنها را به طرز وحشتناکی به جهان ارواح مرتبط می کند.
 
2. The Conjuring
این فیلم داستان واقعی محققان مشهور فراطبیعه جهان اد و لورین وارن می باشد که برای کمک به یک خانواده کوچک فراخوانده شده اند، این خانواده در یک خانه روستایی دورافتاده توسط یک موجود پلید تهدید می شوند. بعد از اینکه آنها مجبور می شوند با یک موجود شیطانی خیلی قوی روبرو شوند، این محققان متخصص وارد وحشتناک ترین پروژه تمام عمرشان می شوند. این فیلم یکی از فیلم های ترسناکی است که براساس داستان واقعی درست شده  و حتما باید آن را تماشا کنید.

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
3. کری
یک دختر دبیرستانی بعد از اینکه با دوستانش به یک مهمانی می رود متوجه می شود که قدرت حرکت دادن اجسام را دارد. این فیلم توسط منتقدان در لیست ده فیلم ترسناک سال 2013 قرار گرفته است. کری یک نوجوان تنها و بی پناه که دانش آموزی قابت قدم و استوار در مدرسه و ضربه خورده در خانه است که قدرت های فراطبیعی دارد. این قدرتها وقتی که رفقایش در مجلس رقص با او شوخی می کنند رها می شود.
بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
4. روی قبرت تف می کنم قسمت 2
این فیلم دراصل سومین فیلم از مجموعه فیلم سه گانه است و داستان زن جوانی را روایت می کند که برای وارد شدن به دنیای مدلینگ در شهر نیویورک به مرگ نزدیک می شود. بعد از گرفتن عکس هایش او را به شدت اذیت کرده، چندین بار کتک می زنند و بعد از کبود شدن بدنش تنها رها می کنند تا بمیرد. او باید برای نجات پیدا کردن توانایی لازم را پیدا کند. این فیلم توسط همان تیمی ساخته شده که سال 2010 این فیلم جنجالی را ساختند. کارگردان استیون آر. مونرو، نویسنده نیل المان و تواس فنتون کسی که اره 6 را نوشت و تهیه کننده  پل هرتزبرگ و لیزا هانسن. این فیلم یکی از ترسناک ترین فیلم های سال 2013 است که بعد از دیدنش خواب شبانه ترسناکی خواهید داشت.
 

 

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
5 . ماما
ماما به کارگردانی گیلرمو دل تورو یکی از فیلم هایی است که پیش بینی می شد از ترسناک ترین فیلم های سال شود. ماما تریلری ماورا طبیعی درمورد تجربه تسخیرشدگی دو دختربچه کوچک است که در روزی که پدر و مادرشان کشته شدند در جنگل ناپدید می شوند. سالها بعد وقتی این دو دختر نجات پیدا می کنند  و زندگی جدیدی را شروع می کنند، متوجه می شوند چیزی یا شخصی هنوز می خواهد آنها برگردند- و شبها در رختخواب به آنها سر می زند. درحالیکه این دو دختر سعی می کنند زندگی نرمالی داشته باشند، مادرخوانده آنها متقاعد می شود که یک موجود شیطانی در خانه شان است. و این موجود به شکل غیرمنتظره ای وارد زندگی شان می شود.

 


بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
6. شیطان مرده
داستان این فیلم در مورد یک زن جوان است که با هوشیاری مبارزه می کند. یکی از بهترین فیلم های ترسناکی است که واقعا شما را در شب هالووین می ترساند. این زن همراه با برادر و تعدادی از دوستانش به یک کلبه دوردست سر می زنند و کتاب مرده ها را کشف می کنند. این گروه بدون اخطاری در یک تجربه خطرناک و ترسناک درگیر می شوند که نمی توانند فراموشش کنند.
 

 

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
7. میزبان
این فیلم یک داستان خیلی محکم درمورد عشق و نجات روح بشریت در زمان جنگ است. در این فیلم دنیای ما مورد تاخت و تاز و حمله یک دشمن دیده نشده و ناشناس قرار می گیرد، و انسان ها میزبان این مهاجمان غیرمنتظره می شوند. آدم ها متوجه نشده اند که ذهنشان از قبل توسط مهاجمان تسخیر شده است چونکه بدنشان هنوز دست نخورده باقی مانده. این فیلم ترسناک کمی هم بار علمی تخیلی دارد که نمایشی از روابط انسانی واقعی است.
 

 

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
8. تو نفر بعدی هستی
این دومین فیلم عالی ترسناکی است که روندی رو به جلو دارد. داستان در مورد گروهی قاتلان تبر به دست است که به اجتماع خانواده داویسون حمله کردند. این قاتلان ظالم قربانیان خود را به تله می اندازند و این خانواده کاملا ناامید شده بودند تا موقعی که یک مهمان خانوادگی ناخوانده از راه می رسد که می تواند یک قاتل خیلی بااستعداد شود. این فیلم در لیست برترین فیلم های ترسناک سال 2013 ساخت و کارگردانی در هالیوود شناخته شده است.
 

 

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
9. کلونی
این فیلم داستان 7 کلونی را روایت می کنند که برای نجات پیدا کردن می جنگند. این کلونی ها که گرفتار یک بیماری داخلی پیچیده شده اند اعتقاد دارند مشکلی در کلونی 5 وجود دارد، بعد از اتفاقی که در حفظ کردن تماسش با دیگران شکست می خورد. یک تیم برای چک کردن اتفاقات کلونی 5 تشکیل شده و تهدید ها و ترس هایی کشف می کنند که تصورش را نمی کردند. جای تعجب ندارد که این فیلم در لیست ده فیلم ترسناک 2013 باشد چرا که شما را تا سرحد مرگ می ترساند.

بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد
 
10. اره برقی تگزاس سه بعدی
این فیلم دنباله داستان خانواده آدم کش هاست. این فیلم ترسناک که آغازش در سال 1974 اتفاق افتاد در مورد افرادی که است که بدون نشان و ردی در Newt تگزاس گم می شوند. این افراد در حوالی شهری زندگی می کند که خانواده ساویر جنایتکار در آنجا مظنون شناخته می شوند و اینها را می توانید در یکی از ترسناک ترین فیلم های سال تماشا کنید. چند دهه بعد و دور از قتل عام ها، این فیلم داستان زنی جوان را دیگر می کند که از مادربزرگش ملکی در تگزاس را به ارث می برد. او از روی کنجکاوی از چند تن از دوستانش دعوت می کند که عازم یک سفر جاده ای شوند و حقیقت را کشف کنند. و از اینجاست که داستان جالب تر می شود.
بهترین فیلم های ترسناک در سال 2013 انتخاب شد

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چهار شنبه 24 دی 1393 ساعت 13:27 | بازدید : 415 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

ترسناک ترین فیلم های سال 2013 و 2014

ترسناک ترین فیلم های سال 2013 و 2014
سایت top teenz در تازه ترین بررسی های خود نام 10 فیلم برتر ژانر ترسناک را مشخص کرده است که در این مطلب به معرفی آنها می پردازیم.

سالانه صدها فیلم درهالیوود ساخته می شود که بسیاری از آنها موضوعات ترسناک و دلهره آوری دارند. سایت top teenz در تازه ترین بررسی های خود نام 10 فیلم برتر ژانر ترسناک را مشخص کرده است که در این مطلب به معرفی آنها می پردازیم. به خاطر داشته باشید این 10 فیلم از فیلتر چندین منتقد و کارگردان گذشته و به عنوان ترسناک ترین ها انتخاب شده اند.

1- زیر پوست Under the Skin
قبل از اینکه بخواهیم به فیلم «زیر پوست» لقب ترسناک بدهیم، بهتر است به کلمه توهم برانگیز هم اشاره داشته باشیم. این فیلم به قدری بیننده را دچار توهم می کند که براساس خبرها، عده ای از تماشاگران نیمه کاره آن را در سالن سینما رها کرده و به سمت درهای خروج رفته اند.
شخصیت اصلی این فیلم زنی با موهای مشکی است که نقش او را «اسکارلت جوهانسون» بازی می کند؛ زنی که آدم ها را سوار ماشین کرده و آنها را می رباید اما هرگز کسی دلیلش را متوجه نمی شود. در نیمه های فیلم متوجه می شویم این زن عجیب و غریب در واقع یک موجود فرازمینی است که در قالب یک زن فرو رفته است. فیلمبرداری این فیلم بسیار حرفه ای است و به لطف همین فیلمبرداری خاص است که حس توهم برانگیز بودن که از آن صحبت کردیم به بیننده منتقل می شود.

2- چشم Occulus
فیلم سینمایی «چشم» صحنه های ترسناک کمی دارد و کارگردان بیشتر سعی کرده از حقه های ترسناک برای هراس انگیز کردن صحنه ها استفاده کند. داستان فیلم درباره زنی به نام «کیلی» است که قصد دارد ثابت کند برادرش «تیم» در قتل پدر و مادرش هیچ نقشی نداشته و آنها توسط یک پدیده ماورایی به قتل رسیده اند. کیلی راسل، اصرار دارد یک آینه قدیمی در خانه شان وجود دارد، دروازه شیطان است که می تواند ارواح خبیثه را وارد خانه کند.
فیلم سینمایی «چشم» زندگی فعلی کیلی و تیم را با فلش بک هایی درباره آنچه 12 سال پیش - زمانی که خانواده شان تازه به آن خانه نقل مکان کردند و مالکیت آینه را در اختیار گرفتند - نشان می دهد. در فیلم نشان داده می شود که چطور کمتر از دو هفته، یک خانواده خوشبخت از هم می پاشد و مادر کیلی، ماری (کتی ساکوف) و پدرش، آلن (روی کوچرین) طعمه آینه می شوند.

3- سیزده گناه 13 Sins

فیلم سینمایی «13 گناه» داستان عجیب و غریبی دارد که متاسفانه در واقعیت هم نظیر آن را دیده ایم، اینکه یک انسان ساده که حتی آزارش به یک مورچه هم نرسیده، ناگهان به جایی می رسد که دست به کارهای شیطانی می زند.

الیوت مثل همیشه مشغول زندگی ساده اش است که یک تماس تلفنی مرموز دریافت می کند. این تماس تلفنی شروع یک بازی خطرناک برای این مرد است، بازی که شاید در نگاه اول خیلی تکاندهنده به نظر نرسد اما هر قدر جلوتر می رود به شرارت الیوت اضافه می کند.

در این بازی، الیوت انجام 13 کار که هر کدام شوم تر از قبلی هستند را برعهده می گیرد اما در عوض انجام آنها پاداش های بزرگی دریافت می کند.

4- عشاق جاویدان Only Lovers Left Alive

چهارمین فیلم از لیست ترسناک ترین فیلم های 2014 یک تفاوت عمده با دیگر فیلم ها دارد، آن هم این است که ترس و دلهره مخاطب در یک فضای کاملا رمانتیک شکل می گیرد که البته می توان این را از نام فیلم هم حدس زد.
«اِو» و «آدام» دو شخصیت خون آشام هستند که قرن های بسیار زیادی است با یکدیگر زندگی کرده و عمر جاویدان دارند. این عشاق برای اینکه بتوانند زندگی جاودانه ای در کنار هم داشته باشند، شب ها از قبر بیرون می آیند و خون مردم را می مکند. همین مسئله باعث هراس مردم شهر می شود. این درام عاشقانه و ترسناک را کارگردان صاحب سبک «جیم جارموش» ساخته که می توان او را یکی از خلاق ترین کارگردان ها نامید که طرفداران خاص خودش را دارد.

5- بی صدا The Quiet Ones
یک پروفسور به نام جوزف کوپلند که در دانشگاه تدرس می کند، دانشجویان ممتازش را تشویق می کند تا در یک آزمایش خلق روح شرکت کنند. آزمایشی که او ترتیب می دهد بیشتر شبیه احضار روح است تا یک آزمایش علمی. چند بار این آزمایش انجام می شود تا اینکه این آزمایش روی یکی از دانشجویان انجام می شود اما عواقب بدی برای او دارد.
دانشجوی جن زده که دیگر نمی تواند خودش را کنترل کند، دست به کارهای عجیبی می زند. اغلب سکانس های فیلم در یک فضای بسته رخ می دهد و همین مسئله باعث می شود مخاطب بیشتر از حد معمول احساس ترس و اضطراب کند.
جالب است بدانید ادعا می شود که این فیلم سینمایی با الهام از یک ماجرای واقعی ساخته شده و به خاطر همین واقعی بودن است که مخاطب بیش از اندازه احساس ترس می کند.

6- شکار The Hunt

ماجرای شخصیت اصلی فیلم سینمایی «شکار» این است که او در جایگاه یک انسان معمولی و موجه است اما یک نفر به او اتهام غیراخلاقی می زند. این آدم به قدری پیش می رود که همه شروع می کنند به توهین کردن به او.
«شکار» درباره زندگی مردی به نام کارلوس است که زیر بار شک و شبهه هایی که به او نسبت داده اند کمر خم کرده است. او آنقدر از این مسئله ناراحت است که به خشونت ذهنی می رسد و دست به کارهایی می زند که در گذشته به او نسبت داده اند. او از یک مرد سالم تبدیل به یک جنایتکار می شود، جنایتکاری که نمی توان جلوی او را گرفت.

7- از شر شیطان نجاتمان ده Deliver Us from Evil

جن گیری و قتل های زنجیره ای مجموعه عواملی است که فیلم «از شر شیطان نجاتمان ده» را تشکیل می دهد. یک افسر پلیس به نام سارچی که زندگی پرمشغله ای دارد، درگیر یک پرونده قتل سریالی هولناک می شود اما به دلیل اینکه به تنهایی قادر به حل این پرونده عجیب نیست، تصمیم می گیرد از یک کشیش متخصص در جن گیری کمک بگیرد تا شاید بتواند ماجراهای هولناکی که در اطرافشان رخ می دهد را حل کند.
تعداد زیادی از منتقدان این فیلم سینمایی اعتقاد دارند که «از شر شیطان نجاتمان ده» برگ برنده هیجان انگیزی ندارد اما تا دلتان بخواهد هولناک است و ترسناک.

8- تبدیل شوندگان: عصر انقراض Transformers: Age of Extinction
یکی از روش های ایجاد ترس در مخاطب این است که او با یک موجود عجیب که از یک دنیای دیگر وارد زندگی او شده روبرو شود. این داستان اصلی فیلم «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» است. این فیلم علاوه بر اینکه در ژانر ترسناک ساخته شده است، از نظر بصری بسیار چشمگیر است و جلوه های بصری اش بسیار حرفه ای از کار درآمده اند.
روایت اصلی این فیلم سینمایی درباره یک تعمیرکار است که به همراه خانواده اش به خانواده «اتوبات ها» می پیوندند. اتوبات ها همان هایی هستند که در سری فیلم های ترانسفورمرها، آنها را ملاقات کرده ایم؛ موجوداتی بزرگ و غول پیکر شبیه به ربات ها. در همین زمان که تعمیرکار با آنها همراه شده است، یک شکارچی غول پیکر از دنیای دیگری وارد می شود تا اتوبات ها را شکار کند.

9- ناگفته دراکولا Dracula Untold

تا الان ده ها فیلم درباره دراکولا ساخته شده است. این موجود ترسناک آنقدر جذابیت دارد که از زمان فیلم های صامت و سیاه و سفید تا الان که در تکنولوژی غرق هستیم، همچنان مورد توجه است.
«ناگفته دراکولا» نام فیلم سینمایی جدیدی است که به تازگی به اکران عمومی درآمده است. این فیلم یک بار دیگر افسانه دراکولا را روی پرده های سینما آورده، با این تفاوت که در آن، حوادثی جدید روایت می شود.

10- تطهیر: هرج و مرج Anarchy The Purge

فیلم سینمایی «تطهیر» که سال گذشته نسخه اول آن به بازار آمده و این روزها نسخه دومش اکران شده است، درباره یک مراسم 12 ساعته در آمریکاست. این مراسم که هر سال در ایالات متحده انجام می شود به این شکل است که می توان 12 ساعت بدون ترس از مجازات، هر جرمی را مرتکب شد. در این روز که آن را «تطهیر» می نامند هر جرم و جنایتی آزاد است و مردم باید قبل از شروع مراسم خودشان را به جایی امن برسانند.
یک بار در این مراسم، مردی فرزند خودش را از دست می دهد و تصمیم می گیرد انتقامش را از خلافکاران بگیرد. او راهی خیابان می شود اما بعد از مدتی متوجه می شود مشغول کمک رساندن به زوج جوانی است که برای دیدن یکی از اعضای خانواده شان به لس آنجلس می روند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چهار شنبه 24 دی 1393 ساعت 13:26 | بازدید : 443 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014

10 فیلم برتر ژانر ترسناک از نگاه سایت Top Teenz


1.چشم Occulus

«چشم/Oculus» به نسبت فیلمی در ژانر وحشت، صحنه های ترسناک کمی دارد. این فیلم بیشتر به پیاده کردن حقه هایی روی ادراک بیننده و پیچ و خم دادن به واقعیت می پردازد. این ها برای کارگردان و نویسنده ی فیلم «مایک فلاناگان» (که این فیلم را از روی فیلم کوتاه تجلیل شده ی خود ساخته) اصولی بلند پروازانه به شمار می آیند و اگر وی نتواند کاملاً به هدف خود برسد حداقل میتوان او را به خاطر امتحان چیزی جدید ستود. «چشم» در قماش یکپارچه ای که انگاری همه ی فیلم های وحشتناک دیگر از آن عاریت گرفته اند، نمی گنجد. فیلم سعی می کند نه فقط در شیوه ی گره گشایی روایت، بلکه در حفظ روند متقاعد کننده ی خود تا آخرین لحظه، متفاوت و شاخص باشد.

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


2.ناگفته دراکولا Dracula Untold

افسانه ی دراکولا بار دیگر روی پرده های سینما آورده می شود و این بار داستان ناگفته هایی هست که هرگز از آن ها صحبتی نشده و چیزهایی که طرفداران این فیلم ممکن از انتظارش رو نداشته باشند.

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


3.عشاق جاویدان Only Lovers Left Alive

رابطه ی نوازنده ی افسرده ای که به تازگی با معشوقه ی قدیمی خود وصلت پیدا کرده است با ورود  نا بهنگام خواهر کوچکتر دچار تزلزل میشود و …

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


4.شکار The Hunt

«لوکاس» (مدس میکلسن) به تازگی طلاق گرفته و تلاش می‌کند طعم شیرین زندگی را در چشمان فرزندش ببیند و حضانتش را بر عهده بگيرد. او در شهری کوچک در دانمارک زندگی سرخوشانه‌ای در کنار دوستانش دارد و در کنار نامزد تازه‌اش (الکساندرا راپاپورت) در مهد کودک مشغول به‌کار است. لوکاس نزد دوستان و همشهریانش احترام خاصی دارد اما دختر خردسال بهترین دوستش، با تصویر مستهجنی که برادر کوچکش به او نشان می‌دهد خیالبافی می‌کند و تحت‌تاثیر عکس مورد اشاره سخنانی را درباره لوکاس در مقابل مدیر مهد‌کودک (گرت) بر زبان می‌آورد. این سخنان ظن مربی مهد را درباره لوکاس برمی‌انگیزد. لوکاس از جانب گرت متهم به کودک‌آزاری می‌شود و گرت عذرش را می‌خواهد، پس از آن نیمه پر تنش روایت در وادی دیگری می‌افتد. از آن پس لوکاس در مظان اتهام قرار می‌گیرد؛ از طرفی با مورد حضانت مربوط به پسرش (لاسه فگل) دست به گریبان است و اتفاقات و تشکیل پرونده قضایی سبب می‌شود عهده‌دار شدن حضانت تنها فرزندش به خطر بیفتد.

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


5.سیزده گناه Sins 13

یک تماس تلفنی اسرارآمیز موجب شروع بازی خطرناکی برای فردی به نام الیوت می شود که یک فروشنده ساده است. این بازی برای انجام ۱۳ کار که هر کدام شوم تر از قبلی هستند، پاداش های بزرگی در نظر گرفته است…

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


6.زیر پوست Under the Skin

یک موجود فضایی به زمین فرستاده می شود و خود را به شکل یک زن زیبا در می آورد تا بتواند از این طریق باعث شده و سپس طعمه هایش را به دام بیندازد و...

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


7.تطهیر- هرج و مرج Anarchy The Purge

شخصیت اصلی این فیلم، یک گروهبان ناشناس با بازی فرانک گریلو (که آخرین بار به عنوان یکی از بازیگران بچه های بد در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان نقش بازی کرده بود) می باشد که در شب تسویه حساب از خانه بیرون می آید و هدف خاصی را در ذهن می پروراند: انتقام گرفتن از کسی که در حق او بدی کرده است. اگرچه نقشه او شتابزده و باعجله طراحی شده است اما زمانی که او تصمیم می گیرد تا جان 4 نفر را که در اثر بدشانسی و اتخاذ تصمیمات اشتباه گیر افتاده اند، نجات بدهد، نقشه او عملی می گردد. یک مادر به نام ایوا (با بازی کارمن اجوگو)، دخترش به نام کالی (با بازی زو سول)، یک شوهر به نام شان (با بازی زاچ گیلفورد) و همسرش لیزا (با بازی کیلی سانچز) در این به ایفای نقش می پردازند. کل داستان فیلم، حول این 5 شخصیت می چرخد و به داستانهایی چون عبور و مرور در خیابانهای خائنانه و تونل های متروی منتهی به خانه های های امن می پردازد. در همین راستا، آنها درمی یابند که تسویه گران و قربانیان تنها افراد درگیر و دخیل در این امر نیستند بلکه دولت اقدام به اجیر کردن یک نیروی ویژه به منظور کمک به افراد برای خروج از این دسته و اقدامات ضربتی به منظور مبارزه با این تسویه حساب انجام داده است.

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


8. تبدیل شوندگان- عصر انقراض Transformers- Age of Extinction

یک مکانیک ( مارک والبرگ ) به همراه دخترش چیزی را کشف می کنند که باعث می شود اتوبوت ها و دیسپتیکون ها و همینطور ماموران دولتی به سمت آن دو کشیده شوند…

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


9. بی صدا The Quiet Ones

این فیلم به کارگردانیِ John Pogue می باشد که بر اساس داستانی واقعیِ پروفسور دانشگاهی است که با دانشجویان خودش در آزمایشی در رابطه با دختری مشکل دار شرکت میکنند که سهوا باعث آزاد شدنِ نیروهای شیطانی میشن و …

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014


10. از شر شیطان نجاتمان ده Deliver Us from Evil

افسر پلیس NY رالف Sarchie به بررسی یک سری از جرائم.او می پیوندد نیروهای با یک کشیش غیر متعارف، تحصیلات در مراسم جنگیری، برای مبارزه با این اموال را وحشت شهرستان است.

10 فیلم برتر ژانر ترسناک در سال های 2013 و 2014

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
چهار شنبه 24 دی 1393 ساعت 13:24 | بازدید : 482 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

ده فیلم ترسناک برگزیده سال 2013

 

7فاز: به طور كلي 2013 را نمي‌توان سال برجسته‌اي براي ژانر ترسناك در نظر گرفت. استوديوهاي هاليوود ترسناك‌هاي خيلي كمي توليد كردند.

7فاز: به طور کلي 2013 را نمي‌توان سال برجسته‌اي براي ژانر ترسناک در نظر گرفت. قطعا فيلم ترسناک‌هاي خيلي خوبي ساخته شدند اما اگر به فيلم‌هاي پخش شده در سال نگاه بياندازيم دو نکته حائز اهميت هستند: اول اينکه استوديوهاي هاليوود ترسناک‌هاي خيلي کمي توليد کردند. و بعد هم اينکه، ديگر پخش‌کننده‌ها و فيلم‌سازهاي مستقل سعي فراواني براي پرکردن جاي خالي ژانر در 2013 کردند.

1. The Battery     
اگر The Walking Dead چيزي به ما ياد داده باشد، اين است که داستان‌هاي درباره زامبي‌ها لازم نيست درمورد زامبي‌ها باشند. بازماندگان بسيار جذاب‌تر هستند. اما The Battery نسبت به سريال ناهموار AMC در ماهيت دادن به شخصيت‌هايش يعني بن (جرمي گاردنر، که کارگرداني و نويسندگي را نيز برعهده داشته) و ميکي (ادام کرونهايم) موثرتر است. دو بازيکن سابق بيسبال که تمام تلاش خود را براي زنده ماندن و کنار يکديگر ماندن مي‌کنند. چند لحظه پراضطراب به طور خالص در فيلم  وجود دارد، اما فيلم وحشت را از جنبه‌اي متفاوت معرفي مي‌کند. همراه با حاشيه صوتي‌اي که تمام سعي خود را براي خفه کردن صداي ناله‌هاي هميشه حاضر زامبي‌ها مي‌کند. 
هر فريم از The Battery با عشق اشباع شده است. تمام تکه‌هاي داستان با بي‌نقصي به هم وصل مي‌شوند. يک فيلم جاده‌اي - رفاقتي، يک درام هستي‌گرايانه، تم معصوميت از‌دست‌رفته و هجوم زامبي‌ها.

2. You’re Next 
ادام وينگارد يکي از بهترين فيلم‌هاي ترسناک 2013 را ساخته، گرچه فيلم در 2011 ساخته شده است. اگر به دنبال يک فيلم بي‌نظير تهاجم به خانه هستيد دنبال چيز ديگري نگرديد. 
You’re Next به طور غيرمنصفانه‌اي با The Purge مقايسه شد، زيرا هردو جزو تريلرهاي هجوم به خانه هستند که  در هر دو مهاجمين ماسک به چهره دارند. در حقيقت  You’re Next در يک طبقه کاملاً جدا دسته‌بندي مي‌شود. يک نمونه‌ي سرحال‌آور و زنده‌کننده‌ي ژانر، ترکيب عنصرهاي نام‌آشناي اسلشر همراه با سنت‌هاي مدرن براي شکل دادن به يک کلاسيک معاصر. ارين (شارني وينسون) به خصوص، يکي از بهترين نمونه‌هاي دختر پاياني/ بازمانده (Final Girl) در فيلم‌هاي اخير است. تمايلش نه تنها براي زنده ماندن بلکه متقابلا جنگيدن به هر قيمتي، او را جانشين بهتري نسبت به لوري استرود و سيدني پرسکوت نشان مي‌دهد، دو نفري که او به راحتي مي‌تواند در مبارزه مغلوب کند. جدي، در اين حد کارش خوب است!

3. V/H/S 2  
درست همانند V/H/S، نخستين قسمت از مجموعه، V/H/S2 کاملاً عالي نيست. ولي در مورد اين يکي، بخش‌هاي قدرتمند داستان تقاط ضعفش را مي‌پوشاند و نتيجه پاياني مقداري فيلم‌هاي کوتاه مشمئزکننده و بطور کاملا درستي ترسناک که پيدا شده را نشان مي‌دهد. سري مجموعه V/H/S آگاه است که چطور بايد از فيلم‌هاي پيدا شده استفاده کند و وقت خود را صرف دوربين روي دست‌هاي پرادعا، که مدام تکان مي‌خورد به طوري که گويا درحال حمله به تماشاگر است، تلف نکند.

4. Maniac  
Maniac اصلي در 1980 به دليل خشونت زياد و سوژه منحرفانه‌اش بحث برانگيز بود. بازسازي آن البته، با شرايط متفاوتي نمايش داده شده است. درست است، خشونت آن بي‌پرده‌تر است، اما کاري که مي‌کند اين‌که واقعا شما را در ذهن يک قاتل قرار مي‌دهد، بسيار جالب‌تر است. در بيشتر فيلم، تماشاگران همه چيز را از منظر فرانک زيتو (اليجا وود) مي‌بينند؛ جاني رواني‌اي که پوست زن‌ها را براي درست کردن مانکن مي‌کند. حقه فرسوده‌اي شايد باشد، اما وود چنان نقش پيچيده‌اش را با قدرت اجرا مي‌کند که تجربه‌ي نهايي، هم راضي‌کننده وهم تحمل‌ناپذير است. 

5. The Conjuring 
با اينکه The Conjuring تحريک‌کننده‌ترين فيلم ترسناک سال بود‌، ترسناک‌ترين نيز بود. صحبت‌هاي زيادي درباره‌ي جمله‌ي تبليغاتيِ براساس يک داستان واقعي که در تبليغات خود جاي داده‌اند شده است. ما هيچوقت نخواهيم دانست وارن‌ها چه چيزي ديدند يا خانواده پرون با چه چيز‌هايي روبرو شدند و اين اشکالي ندارد چون قرار است يک ساعت و نيم ما را سرگرم کند. در فيلم جيمز ون کارگردان دنياي ناشناخته ماورالطبيعه را به صورتي که تابحال به آن پرداخته نشده، نشان ما مي‌دهد و در تمام قسمت‌هايش وحشت را به جان تماشاگرانش مي‌اندازد.

6. Would You Rather 
ستاره‌ي مشهور فيلم‌هاي ترسناک جفري کومبز نقش يک انسان ساديستي مرفه را ايفا مي‌کند که افراد بدبخت را به خانه‌اش دعوت مي‌کند تا در مجموعه بازي‌هاي آيا ترجيح مي دهي...؟ رقابت کنند. هر دست، بازي خونبارتر و راضي‌کننده‌تر مي‌شود. فيلم سوال قديمي شده را مي‌پرسد؛ اينکه براي پيدا کردن اهداکننده‌ي مغز استخوان براي درمان سرطان خون برادرت حاضري به چه اعمالي دست بزني؟ ساشا گري کاملا برازنده‌ي نقشش است.

7. Sightseers
Sightseers کمدي ديگري است، اگرچه بسيار سياه و بي‌روح است که نمي‌دانيم چه زماني بايد بخنديم يا جلوي چشمان‌مان را بگيريم. تينا و کريس (آليس لووي و استيو ارام که در نوشتن فيلم‌نامه همکاري داشتند) فقط قصد دارند که با خودروي بزرگ خود به مسافرت بروند اما شرايط مشکل مي‌شود وقتي که همينطور بايد پشت سر هم آدم بکشند؛ اولين قرباني از روي تصادف اتفاق مي‌افتد و در ادامه به دليلي که فقط براي خودشان قابل درک است به کشتن ادامه مي‌دهند. جدا از قتل‌هايي که مرتکب مي‌شوند، مشکلات عاطفي و رابطه‌ي به هم ريخته‌شان خود براي تماشاي فيلم کافي است. 

8. Berberian Sound Studio
Berberian Sound Studio درباره‌ي ساخته شدن يک جالو است، از آن نوع فيلم ترسناک‌هاي ايتالياييِ دهه‌ي 70اي که داريو آرجنتو در کنار ديگران باب کرد. اما هيچ‌کدام از نشانه‌هاي خونبار جالو ديده نمي‌شود. زيرا فيلم در فيلمِ خشني که هنرمند سبک‌سر گيلدروي (توبي جونز) در حال صداگذاري روي آن است ديده نمي‌شود، بلکه فقط شنيده مي‌شود. گاهي اوقات شنيدن بدتر است. Berberian Sound Studio با جيغ‌ها نشانه گذاري شده است، حتي اگر گوشت انسان‌ها جوشيده شود و موهاي از ريشه کنده شده را ذکر نکنيم. زماني که در لحظات پاياني، فيلم حالت سوررئال به خود مي‌گيرد ما همچنان سعي داريم گوش‌هايمان را بگيريم، منظري ترسناک‌تر از بستن چشم‌ها.

9. Dark Touch
داستان دختر پردردسري که قادر به تکان دادن اشيا است بارها و بارها گفته شده، براي مثال کري را ببينيد. اما Dark Touch فراتر از اين حرف‌ها است. ميسي کيتينگ نقش نيام را ايفا مي‌کند که پدر و مادرش را هنگامي که وسايل خانه عليه آن‌ها حمله کردند (به معناي واقعي کلمه) ، از دست داده است. از قبل به روشني مشخص است که نيام کنترل وسايل را بر عهده دارد و دليل او براي اين کار، هرچقدر هم ناخودآگاه باشد، جزييات سهمگيني است که از آغاز وجود داشتند. با اين حال رازگشايي‌هاي وحشت آورش کلافه‌تان مي‌کند.

10. Evil Dead
Evil Dead چندان شبيه نسخه‌ي اصلي خود نيست - ديگر آن بامزه‌گي وجود ندارد، چه عمدي و چه غير آن - ولي در نوع خود فيلم قابل توجهي است. جين لوي در نقش ميا عالي است، او هم نقش دختر پاياني (Final Girl) و هم نقش روح خبيث را بازي مي‌کند که با رويايي خونين پاياني، به اوج مي‌رسد و درحال رقابت با نسخه اصل خود است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دو شنبه 22 دی 1393 ساعت 12:42 | بازدید : 370 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

 

 

بهار رفت و زمستان من تمام نشد

عذاب باغچه باسوختن تمام نشد

چه کوه ها که نهادند سر به شانه ی هم

در این میانه غم کوهکن تمام نشد

  "کجای این شب تیره...کجا بیاویزم  *"

که از تو حسرت این پیرهن تمام نشد    

سکوت کردی و رفتی...ولی درون سرم

صدای ممتد سوت ترن تمام نشد

دلم گرفت...دلم تنگ شد...دلم ترکید  ...

دلم تمام...ولی عمر من تمام نشد

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دو شنبه 22 دی 1393 ساعت 12:42 | بازدید : 411 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

 

 

 

گرفتی آسمانم را به جایش پر به من دادی  

ز  من یک غم گرفتی صد غم دیگر به من دادی

 چه شد که له له پرواز را از خاطرم  بردی؟

 زمینی تر شدم هر چند بال و پر به من  دادی

 تو هم ای نوبهار احیا نکردی شاخه هایم را  

که  مشتی سم و آفت ، جای بار و بر به من دادی   !

به  روی زخمهایم با نمک مرهم شدی ، دنیا  

ازآب دیده ام پر بود اگر ساغر به من دادی

 نشد گوشی خریدار غزل هایم؛ فقط غم بود

 اگر یک اهل دل زین قوم ناباور به من دادی

از آن بالا بیا پایین دمی ای شیخ تا بینی

عذابی را که قولش را خود از منبر به من دادی!

زبان عقل و دینم را نمی فهمد؛ خداوندا

مسلمان کردی اما یک دل کافر به من دادی

تنم را گرچه چون خاکستری در دست باد اما

دلی چون آتشی در زیر خاکستر به من دادی...


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دو شنبه 22 دی 1393 ساعت 12:41 | بازدید : 445 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

 

 

فردا اگر بدون تو باید به سر شود

فرقی نمی کند شب من کی سحر شود

شمعی که در فراق بسوزد سزای اوست

بگذار عمر بی تو سراپا هدر شود

رنج فراق هست و امید وصال نیست

این"هست و نیست"کاش که زیر و زبر شود

رازی نهفته در پس حرفی نگفته است

مگذار درد دل کنم و دردسر شود

ای زخم دلخراش لب از خون دل ببند

دیگر قرار نیست کسی با خبر شود

موسیقی سکوت صدایی شنیدنی است

بگذارگفتگو به زبان هنر شود

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شنبه 20 دی 1393 ساعت 18:26 | بازدید : 394 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )


آل سعود هدموا منزل الرسول (ص) 1تسنیم گزارش می‌دهد/

فراز و فرود قدرت در خاندان حاکم عربستان +آمار جالب از آل سعود

خبرگزاری تسنیم: اقلیت ۷ هزار نفری خاندان آل سعود نزدیک به ربع قرن است که با قدرت سرنیزه حاکمیت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اکثریت ۲۵ میلیونی عربستان را در دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آل سعود نام خاندان سلطنتی حاکم بر کشور عربستان است که از اواسط قرن هجدهم میلادی و توسط عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل به حکومت در عربستان سعودی دست یافت و تاکنون بر این کشور حکومت می کنند.

خاندان آل سعود منسوب به سعود بن محمد بن مقرن که از 1735 میلادی بر بخشی از شبه جزیره عربستان حکومت کرده‌ و اکنون نیز نام خود را به کشور عربستان تحمیل کرده است. گسترش نفوذ سیاسی - اقتصادی این خاندان از قرن هجدهم تاکنون می‌توان به سه دوره تقسیم کرد:

1- تاسیس دولت آل سعود در درعیه تا چیرگی مصریان
2- بازگشت به قدرت تا استیلای ابن رشید بر نجد
3- چیرگی ابن سعود بر ریاض و آغاز دوران نوین فرمانروایی آل سعود

تاریخچه حاکمیت سعودی ها در عربستان

حکومت عربستان سعودی در سال 1750 به وسیله محمد ابن سعود(1735-1766 ) پایه‌ریزی شد. پس از وی عبد العزیز بن سعود (1766-1803) با پشتیبانی شیخ محمد بن عبدالوهاب شهر ریاض را به تصرف درآورد. در عهد عبدالعزیز، عسر، تهامه، حجاز ، عمان ، احساء ، قطیف ، زیاره ، بحرین ، وادی الدواسر خرج ، محمل وشم ،  سدیر ، قصیم ، شمر، مجمعه، منیح ، بیشه ، رنیه ، و ترابه تحت تصرّف مذهب وهابی درآمد. او پس از غلبه برهمه  قبایل این سرزمین توانست سلسله پادشاهی "آل سعود " را بنیان گذارد. مبانی دولت سعودی‌ها در دوره های مختلف حاکمیت بر عربستان ضرب شمشیر و سوار شدن بر موج تعلیمات یک روحانی متعصب واپسگرا به نام محمد بن عبدالوهاب بود که در منطقه عیینه عربستان رشد کرد. انگلستان نیز با حمایت تمام قد از این ائتلاف و پوشش گذاشتن بر قتل عام مردم عربستان منجر به تشکیل خاندانی شد که به مرور زمان بر گرده مردم بخش عمده ای از شبه جزیره عربستان سوار شده و منافع اقتصادی و سیاسی و امنیتی خود را دنبال کردند.

کسانیکه پس از عبد العزیز بن سعود با در اختیار گرفتن قدرت به دنبال تداوم حاکمیت خاندان آل سعود بودند، عبارتند از:

• سعود بن عبدالعزیز1803-1814 (او فتوحات وهابیان را در شبه جزیره تا خلیج فارس ادامه داد.(
• ابراهیم بن سعود1814-1818 (در زمان وی عربستان از مصر شکست خورد و طوسون پاشا فرمانده سپاه ، مکه را فتح کرد اما نتوانست در مدینه پیشروی کند و به قاهره بازگشت . پس از طوسون پاشا برادرش ، ابراهیم پاشا نجد را تصرّف کرد و خود را به درعیه رسانده و پایتخت آل سعود را به محاصره درآورد و مقاومت وهابیان را بار دیگر در هم شکست.)
• عبدالله بن مسعود 1814-1818 (دوران حکومت وی اوج نفوذ فرهنگ اروپا در عربستان بود تا این که شکست خورده و به دستور ابراهیم پاشا محکوم به اعدام شد.)
• مشاری بن سعود1819-1820 ( اولین تلاش در زمینهٔ برپایی مجدّد حکومت آل سعود توسط مشاری بن سعود بود.)
• ترکی بن عبدالله1821-1834 ( او ریاض را به تصرف خود در آورد)
• مشاری بن عبدالرحمن مشاری1834( وی تنها40 روز حکومت کرد.)
• فیصل بن ترکی1834-1838 (وی تشکیل حکومت دوم آل سعود را اعلام نمود).
• خالد بن سعود1842-1843 (او کسی بوده که اعراب بر وی شوریده و او را از ریاض بیرون کردند.)
• عبدالله بن ثنیان 1843-1865 (در دوران حکومت او مصر ارتش خود را از عربستان فراخواند.)
• فیصل بن ترکی1865-1871
• عبدالله بن فصیل1871-1874 ( او با همدستی قبیلهٔ عجمان و سعود  به منطقه احساء حمله و آنجا را متصرف شد.)
• سعود بن فیصل1875-1887 (او با حمله به قطیف آنجا را به فتوحات سعودی افزود، بعد از وی چند حاکم دیگر در مدت زمان های کوتاه روی کار آمدند، اما نهایتا دوره دوم حاکمیت آل سعود با شکست از حکومت آل رشید به پایان رسید.

اسامی پادشاهان دولت سوم سعودی

عبدالعزیز بن عبدالرحمن1902-1953 موسس دولت سوم سعودی در عربستان است، وی که در سال 1922 میلادی در 20 سالگی به ریاض حمله کرده و آنجا را تحت تسلط خود گرفت، 51 سال در عربستان حکومت کرد و با اتکا به انگلیس جنایت های زیادی در این کشور انجام داد.


عبدالعزیز موسس خاندان سعودی وصیت کرد که تا زمانی که فرزندان وی زنده هستند، حاکمیت خاندان سعودی به نسل های بعدی منتقل نشود.

طبق وصیت عبدالعزیز ولیعهدی به پسر بزرگتر و کوچکتر از شاه بر می‌گردد، مگر آنکه خود فرد بزرگتر از آن امتناع کند. در آن صورت به پسر بزرگتر بعدی می رسد. در پادشاهی ملک عبدالله پس از مرگ سلطان بن عبدالعزیز (ولیعهد) به ترتیب عبدالرحمن، طلال و ترکی برادران بزرگتر بودند که در نوبت ولیعهدی بودند، اما علیرغم این وصیت پس از مرگ سلطان، نایف بن عبدالعزیز ولیعهد شد و پس از مرگ او نیز سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد شد.
حاکمان دوره حکومت جدید خاندان آل سعود بر ریاض به این شرح است:
عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل : 1902 تا 1953
سعود بن عبدالعزیز: 1953 تا 1964
فیصل بن عبدالعزیز: 1964 تا 1975
خالد بن عبدالعزیز: 1975 تا 1982
فهد بن عبد العزیز 1982 تا 2005
عبدالله بن عبدالعزیز: 2005 تا ...
شمار دقیق همسران و فرزندان عبدالعزیز نامعلوم است. گفته می‌شود که او 17 تا 22 همسر قانونی و 37 تا 48 پسر داشته ‌است. وی همسران خود را از بین خانواده‌هایی انتخاب می‌کرد که قصد جلب حمایت آن‌ها را از حکومت خود داشت. تعداد دختران او به درستی مشخص نیست و در برخی منابع 215 نفر برآورد شده‌ است. تعداد پسران او را نیز تا 150 نفر ذکر کرده‌اند.

گریه موسس خاندان سعودی در برابر نماینده انگلیس

هارولد دیکسون وکیل وقت سیاسی انگلیس در بحرین که در یکی از دیدارهای پرسی کاکس نماینده ارشد بریتانیا در عراق به عنوان مشاور و مترجم کاکس حضور داشت، در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: در روز ششم مذاکرات در العقیر آقای پرسی کاکس صبر خود را از دست داد و عبدالعزیز بن سعود را به انجام اقدامات بچگانه در زمینه پیشنهاد مرزی عشایری بین عراق و نجد متهم کرد. وی عربی را به خوبی بلد نبود، به همین علت من آن را ترجمه کردم. برای من عجیب بود که می‌دیدم سلطان نجد از سوی نماینده ارشد دولت انگلیس مانند یک شاگرد ضعیف و ذلیل مورد توبیخ قرار می‌گیرد . کاکس با لحنی قاطع به ابن سعود گفت که خود وی بدون توجه به هر اعتراضی مرزها را مشخص خواهد کرد.

در این لحظه بود که عبدالعزیز به التماس و اظهار دوستی با کاکس افتاد و و با لحنی خفت‌بار و ملتمسانه گفت: حضرت‌عالی پدر و مادر من هستی. غیرممکن است که من لطف شما را فراموش کنم. شما دست من را گرفتید و پرورش دادید و مرا بالا بردید. با یک اشاره و دستور  شما من حتی حاضرم از همه کشورم چشم‌پوشی کنم. در این هنگام کاکس خودکار قرمز را برداشت و مرز شبه جزیره عربستان را رسم کرد و نقاط مختلف آن از خلیج ‌فارس تا شرق اردن را توضیح داد.
هارولد دیکسون در ادامه روایت خود از این نشست می نویسد: حدود ساعت 9 عصر بود، من از این مناظره متعجب بودم، اما عبدالعزیز بن آل سعود بار دیگر درخواست دیدار با پرسی کاکسی را کرد، من نیز با او همراه شدم، دیدم که ابن سعود به تنهایی در مرکز خیمه اش ایستاده است. او با دیدن ما مضطرب شد.
مدتی بعد با ناراحتی شروع به حرف زدن کرد و گفت: ای دوست من نیمی از مملکت من را گرفتید و بهتر است که بقیه آن را هم بگیرید. مرا رها کن تا به تبعیدگاه بروم، لحظاتی بعد این مرد با جثه بزرگی که داشت و با ناراحتی در برابر ما ایستاده بود، به صورت ناگهانی شروع به گریه کرد.

عبدالله بن عبدالعزیز:

ملک عبدالله بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن فیصل بن ترکی بن عبدالله بن محمد بن سعود معروف به ملک عبدالله در سال 1924 در ریاض یه دنیا آمد. عبدالله بن عبدالعزیز ششمین پادشاه دولت سعودی و پنجمین نفر از فرزندان عبدالعزیز است که به پادشاهی رسیده است. عبدالله دهمین فرزند عبدالعزیز آل سعود است، وی از سال ١٩٧٥ به عنوان معاون دوم نخست وزیر در کشورش خدمت کرده است. این سمت در عربستان به جانشین ولیعهد تعلق می‌گیرد.


ملک عبدالله از سال ١٩٨٢ میلادی ولیعهد عربستان شد، وی از سال ١٩٩٥ و پس از بیماری و زمین گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات یک پادشاه را در دست داشت، اما نهایتا با مرگ ملک فهد در سال 2005 رسما به عنوان پادشاه انتخاب شد. وی با وجودی که از نزدیک به سه سال پیش دچار بیماری‌های متعددی است، تاکنون در سمت پادشاه عربستان باقی مانده است. وی همچنین ریاست هیات وزیران و فرماندهی گارد ملی عربستان سعودی را نیز عهده دار بوده است. سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز دو تن از ولیعهدهای وی قبل از رسیدن به آرزوی خود یعنی پادشاهی عربستان، از دنیا رفته اند و هم اکنون سلمان بن عبدالعزیز که وی نیز به بیماری آلزایمر مبتلا است، ولیعهد عربستان است.
همان طور که گفته شد آمار دقیقی از تعداد زنان، دختران و پسران ملک عبدالله وجود ندارد، اما اسامی تعدادی از آن ها در زیر ذکر شده است:
زنان :
1- حصه بنت عبدالله ال سعود
2- منیره بنت محمد بن عبدالعزیز آل الشیخ
3- منیره بنت محمد بن عبدالله العطیشان
4- نوره بنت عجمی المنیخر
5-سلطانه بنت عبدالعزیز بن الأحمد السدیری
6- عایده فستق
7- حصه بنت طراد الشعلان
8- مشاعل بنت بندر بن فیصل الدویش
9- تاضی بنت مشعان الفیصل الجربا
10- ملکه بنت سعود بن زید الجربا الشمری
11-طریفه الفیصل الحمود آل رشید
12-  هیفاء بنت مهنا بن عبدالرحمن آل مهنا
13- حصه بنت مانع بن جمعه
14- العنود دحام البخیت الفایز بنی صخر
15- بینه بنت محمد بن نایف الحثلین
16-عمشاء بنت خلیل بن قرمله
17-نوره بنت لافی الشریم
18- موضی بنت محمد بن فلاح آل مجفل
19- شیخه بنت فهد العبود

پسران:
1- متعب اول
2-خالد
3-متعب دوم
4- عبدالعزیز
5-فیصل
6- مشعل
7-ترکی
8-سعود
9- منصور
10- محمد
11-ماجد
12-سعد
13- مشهور
14-بدر
15-بندر
16- سلطان

دختران:
1- فهده
2- نایفه
3- نوف
4-عالیه
5-عادله
6- صیته
7-سیفه
8-ساره
9-هیفاء
10-سحر
11-مها
12-هلا
13-جواهر
14-ریم
15- بسمه
16-عریب
17-الهنوف
18- مضاوی
19- سحاب
20-شعاله

آمار جالب از خاندان آل سعود و شاه عربستان

• در عربستان 7 هزار نفر عضو خاندان آل سعود، به تمامی کشور و بیش از 25 میلیون ساکن آن حکمرانی می‌کنند. این گروه علاوه بر در دست ‌داشتن تمامی امور حساس کشور، ثروت‌های نجومی حاصل از فروش نفت و گاز و تمامی امور کشور را بدون حضور هر گونه نهاد انتخابی و یا نظارت مردمی در اختیار خود گرفته‌اند. ثروت خاندان سعودی بیش از 1000 میلیارد دلار برآورد شده است.

• بر اساس سندی که ویکی لیکس آن را منتشر کرده است، فرزندان عبد العزیز بن سعود ماهانه مبلغ معادل 270 هزار دلار از خزانه دولتی دریافت می کنند،‌ هم چنین دادن دختر به شاهزادگان آل سعود برای ازدواج به عنوان هدیه نیز بسیار مرسوم است. در این میان نوه ها 27 هزار دلار، فرزندان نوه ها 13 هزار دلار و دیگر منسوبین تا 8 هزار دلار دریافت می کنند. خاندان سلطنتی سعودی سالانه دو میلیارد دلار از بودجه 40 میلیارد دلاری این کشور را خرج می‌کنند. ویکی لیکس همچنین از تصرف و فروش زمین ها و منابع دولتی و ملی عربستان توسط آل سعود بدون ضوابط و مقررات قانونی خبر داده است.

• هم اکنون در کشور عربستان بیش از 250 شرکت آمریکایی مشغول به فعالیت هستند که اکثر قراردادهای منعقده در حوزه‌های تسلیحات و برق و گاز و نفت و صنعت آهن و پتروشیمی را به خود اختصاص می‌دهند و در این میان شرکت آرامکو در واقع بازوی اجرایی دولت آمریکا در عرصه اقتصادی در عربستان است و بیش از هرچیز چون اختاپوسی می‌ماند که جدای از بخش نفت و گاز بر دیگر بخش‌های اقتصادی عربستان چنگ انداخته است.

• صرف نظر از نفت، آمریکا نبض اقتصاد کشور عربستان سعودی را درست دارد، بگونه‌ای که آمار و ارقام موجود نشان می‌دهد که 30 درصد واردات کالاهای اقتصادی مورد نیاز عربستان از آمریکا تامین می‌شود، درحالی که این نسبت در خصوص خریدهای تسلیحاتی به حدود 70 درصد می‌رسد.

• "ولید بن طلال" شاهزاده 56 ساله عربستانی از جمله ثروتمندترین افراد در این کشور به شمار می رود. بر اساس آمار مجله فوربس وی بیست و ششمین مرد ثروتمند جهان است.این شاهزاده به همراه همسر و فرزندانش در قصری در شهر ریاض زندگی می کند که 320 اتاق و دیوارهایی از مرمر ایتالیایی دارد. این قصر با داشتن سه سالن و استخر مجزا، زمینهای تنیس، 250 پنجزه بزرگ، یک سالن سینما و 5 آشپزخانه مجلل ظرفیت پذیرایی از 2000 مهمان را در آن واحد دارد. این در حالی است که پارکینگ خودروهای وی مجهز به 200 خودروی لوکس و آخرین مدل از جمله رولز رویس، فراری و لامبورگینی است.

• به نوشته ویکی لیکس در زمانی که تولید روزانه نفت عربستان هشت میلیون بشکه بود، تنها شش تن از امرای سعودی کنترل فروش روزانه یک میلیون بشکه از آن را در اختیار داشته اند که با توجه به بهای فروش نفت، این کار ثروتی معادل 120 میلیون دلار در روز نصیب آنان می کند.

• شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که رژیم صهیونیستی از سالها پیش بخشی از خاک عربستان سعودی را به تصرف خود درآورده، بی‌آن‌که حتی مردم این کشور از این موضوع مطلع باشند. این در حالی ‌است که آل ‌سعود نیز هیچ اقدامی برای باز پس گرفتن آن از خود نشان دهد.   دو جزیره "تیران" و "صنافیر" این کشور سال‌هاست در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و هیچ یک از مجامع عربی و جهانی از آن سخنی به میان نمی آورند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
شنبه 20 دی 1393 ساعت 10:54 | بازدید : 406 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

 

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد

 

چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد

چه نکوتر آنکه مرغ‍‍ــی ز قفـس پریده باشد

پـر و بـال ما بریدند و در قفـس گشـودند

چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد

من از آن یکی گـُزیدم که بجـز یکـی ندیدم

که میان جمله خوبان به صفت گُـزیده باشد

عجب از حبیـبم آید که ملول می نماید

نکند که از رقیبان سـخنی شـنیده باشد

اگر از کسی رسیده است به ما بدی بماند

به کسی مبـاد از ما که بدی رسـیده باشد

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0