عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنهاترین تنهاها و آدرس loverose.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1106
:: کل نظرات : 37

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 254
:: بازدید ماه : 5643
:: بازدید سال : 13171
:: بازدید کلی : 171392

RSS

Powered By
loxblog.Com

روح . چن . جن . ارواح . شیطان . خدا . ترسناک

پنج شنبه 6 فروردين 1394 ساعت 16:18 | بازدید : 338 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

یأجوج و مأجوج

یأجوج و مأجوج
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

یأجوج و مأجوج:

در مورد یأجوج و مأجوج نظرات متفاوت و بعضاً متضاد با هم ارائه شده است. دوستان حتی با گشت و گذار در محیط مجازی اینترنت هم میتوانند تعدد نظرات را ببینند. اما سعی بنده در ابن مختصر این بوده که صرف نظر از یررسی نظرات فقط ۲ مورد از سرفصل ها( و نه همه) را بیان کنم.

۱) یأجوج و مأجوج انسان نیستند. موجوداتی از جن یا نسناس یا طائفه ای دیگر هستند:

قائلین به این نظر دلایل روایی و عقلی برای خود دارند:
می گویند:

حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ یأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ کُلِّ حَدَبٍ ینْسِلُونَ(الأنبیاء/۹۶)

تا آن زمان که «یأجوج» و «مأجوج» گشوده شوند؛ و آنها از هر محل مرتفعی بسرعت عبور می‌کنند.

میتوانید برای فهم بهتر به تفاسیر شیعه و سنی رجوع بفرمایید

احادیث:

۱- در کافى (روضه ۲۲۰) بسندش از ابن عباس، گفت: پرسش شد امیر المؤمنین علیه السّلام از خلق، فرمود: خدا ۱۲۰۰ در خشکى آفریده و ۱۲۰۰ در دریا و ۷۰ جنس از آدمیزاده، و همه مردم فرزند آدمند جز یأجوج و مأجوج.
آسمان و جهان-ترجمه کتاب السماء و العالم بحار، ج۴، ص: ۹۰منبع:نرم افزار گنجینه روایات نور

۲- در روى زمین هفت امت بهفت زبان باشند که تو بر همه مبعوثى، میان دو امت پهناى زمین فاصله است و میان دو امت درازى زمین و ۳ امت در میان زمین باشند ((و آنها پرى و آدمى و یاجوج و مأجوجند))، دو امت در دو طرف طول زمین آنکه در مغربست «ناسک» خواننده و آنکه در مشرق است «منسک» و امتى که درکناره جنوب زمین است «هاویل» باشد و آنکه در کناره شمال است «قاویل».
آسمان و جهان-ترجمه کتاب السماء و العالم بحار، ج۴، ص: ۹۲
منبع:نرم افزار گنجینه روایات نور

۳- ثعلبى گفته دانایان باخبار قدماء گفتند: چون ذو القرنین از کار امم اطراف زمین پرداخت و بشرق و غرب چرخید بسوى امم میانه زمین رو آورد ((از پرى و آدمى و یأجوج و مأجوج)) و در میان راه در پایان شرقى سرزمین ترک امتی خوب از آدمیان باو گفتند: اى ذى القرنین میان این دو کوه آفریدههائى از خدا باشند که بآدمى نمانند و بجانوران مانند، گیاه بیابان خورند و جانداران و وحوش را شکار کنند و همه حشرات زمین را از مار و عقرب و هر جانورى را میخورند که خدا آفریده، و خدا خلقى ندارد بمانند آنها فزون شوند، و اگر مدتى بگذرد آنقدر فزون شوند که بىتردید روى زمین را پر کنند و مردم آن را بیرون کنند و بر آنها غلبه کنند و تباهى ببار آورند، و سالى نگذرد که ما نگرانیم سر آنها از میان این دو کوه بر ما بتازد.
منبع:نرم افزار گنجینه روایات نور

۴- طبرسى- ره- در (ج ۶ ص ۴۹۴) مجمع گفته: در شرح قول خدا «راستى یأجوج و مأجوج مفسدند در زمین» که: بمردم خروج میکردند و آنها را میکشتند و گوشت آنها و گوشت حیواناتشان را میخوردند، گفتهاند: در بهار خروج میکردند و همه سبزهها را میخوردند و هر چه خشک بود میبردند، از کلبى گفتهاند مقصود اینست که در آینده فساد خواهند کرد، و در خبر است از حذیفه که پرسیدم از رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله از یأجوج و مأجوج فرمود: 
یأجوج یک امتند و مأجوج امت دیگر هر کدام ۴۰۰ امتند که نمیرد از آنها تنى تا هزار مرد از نژاد خود را بیند که اسلحه بر دوش است.

گفتم: یا رسول اللَّه وصف کن آنها را براى ما، فرمود: سه دستهاند یکدستهشان چون آذرند گفتم: یا رسول اللَّه، آذر چیست؟ 

فرمود: درختى است بلند در شام، و دستهاى درازا و پهناشان یکیست و اینانند که هیچ کوه و آهنى برابرشان نایستد و دسته دیگرى باشند که یک گوش خود را فرش کنند و دیگرى را لحاف و بفیل و هر وحش و شتر و خنزیر بر نخورند جز آنکه آن را بخورند، هر کدامشان بمیرد او را بخورند پیشقراولشان بشام رسد و دنبالهشان در خراسان باشد، آب رودهاى مشرق را بنوشند و آب دریاى خزر را. وهب و مقاتل 
گفتهاند: از فرزندان یافث بن نوح پدر ترکهایند، سدى گفته ترکها دستهاى غارتگر بودند از یأجوج و مأجوج و چون سد را ذو القرنین بست بیرون آن ماندند 
قتاده گفته: ذو القرنین سد را بروى ۲۱ عشیره بست و یکى بیرون سد ماند و آنان ترکند، کعب گفته: نژادى شاذّند از آدمیزادهها چون آدم روز محتلم شد و نطفهاش باخاک آمیخت و خدا از آن آب و خاک یأجوج و مأجوج را آفرید از پدر بما پیوستهاند نه از مادر، این دور از باور است.
و اما دومین آیه ای که نقل شده است در قرآن کریم:
حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ یأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ کُلِّ حَدَبٍ ینْسِلُونَ(الأنبیاء/۹۶)

تا آن زمان که «یأجوج» و «مأجوج» گشوده شوند؛ و آنها از هر محل مرتفعی بسرعت عبور می‌کنند.

اینجا اشاره به خراب شدن سد دارد که هنوز رخ نداده است

و از آن گذشته اشاره به موجوداتی دارد که از هر بلندی با سرعت عبور مینماید

یک نظر بسیار جالب:
به این آیات قرآن کریم در سوره ی مبارکه ی کهف توجه کنید:
ثمَّ أَتْبَعَ سبَباً(۹۲) حَتی إِذَا بَلَغَ بَینَ السدَّیْنِ وَجَدَ مِن دُونِهِمَا قَوْماً لا یَکادُونَ یَفْقَهُونَ قَوْلاً(۹۳) قَالُوا یَذَا الْقَرْنَینِ إِنَّ یَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فی الأَرْضِ فَهَلْ نجْعَلُ لَک خَرْجاً عَلی أَن تجْعَلَ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُمْ سدًّا(۹۴) قَالَ مَا مَکَّنی فِیهِ رَبی خَیرٌ فَأَعِینُونی بِقُوَّه أَجْعَلْ بَیْنَکمْ وَ بَیْنهُمْ رَدْماً(۹۵) ءَاتُونی زُبَرَ الحَْدِیدِ حَتی إِذَا ساوَی بَینَ الصدَفَینِ قَالَ انفُخُوا حَتی إِذَا جَعَلَهُ نَاراً قَالَ ءَاتُونی أُفْرِغْ عَلَیْهِ قِطراً(۹۶) فَمَا اسطعُوا أَن یَظهَرُوهُ وَ مَا استَطعُوا لَهُ نَقْباً(۹۷) قَالَ هَذَا رَحْمَهٌ مِّن رَّبی فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ رَبی جَعَلَهُ دَکاءَ وَ کانَ وَعْدُ رَبی حَقًّا(۹۸)

ترجمه نمیکنم که مراجعه کنید به قرآن
صحبت از ۲ سد است که یأجوج و مأجوج میخواهند آن را خراب کنند تا راه برایشان باز شود و دوباه بیاییند و در زمین فساد کنند. حال ببینید در ۱۱ سپتامبر چه کسانی به صورت نمادین (یا واقعی؟؟) ۲ ساختمان کنار هم را خاب کردند تا بتوانند سد را بشکنند و عده ای را به جهان مادی وارد کنند؟ 

و دلایل عقلی که پیروان نظریه ی انسان نبودن یأجوج و مأجووج دارند از این قبیل است:
سدی که ذوالقرنین ساخته باید یک جائی از این کره زمین باشد و قوم یاجوج و ماجوج پشت ان محصور باشند 

حال در این دوره تکنولوژی که همه جای این قره خاکی حتی جزئی ترین مکان کشف شده در اعماق دریاها

این قوم یاجوج و ماجوج که پشت سد حصر شده اند کجای زمین هستند که هنوز کشف نشده اند؟

به نص صریح قران این هجوم این قوم از علائم حتمیه یک اتفاق عظیم است حال یا قیامت یا ظهور منجی علیه السلام 

ضمنا این قوم به سرعت مافوق تصور از هر مانعی عبور می کنند حتی اگر بلند و مرتفع باشد 

و بسیار مفسد و وحشی هستند 

انطباق بدهید کدام نوع بشری که تا کنون کشف شده اینگونه اند

اما اصلی ترین دلیل و کوبنده ترین دلیل 

بنا به همان نص صریح این قوم باید زنده باشند که از پشت سد ظاهر شوند درسته؟

این چه نژاد بشری است که از زمان ذوالقرنین تا کنون دوام دارد؟

فقط کمی تفکر کنید حقایق ژرف تر از انند که فکر می کنید.

۲) یأجوج و مأجوج انسان هستند.
مرحوم علامه طباطبایی رحمه الله علیه در مورد روایت یأجوج و مأجوج می فرمایند:

مفسرین و مورخین در بحث پیرامون این داستان دقت و کنکاش زیادى کرده و سخن در اطراف آن به تمام گفته اند، و بیشترشان برآنند که یاجوج و ماجوج امتى بسیار بزرگ بوده اند که در شمال آسیا زندگى مى کرده اند، و جمعى از ایشان اخبار وارد در قرآن کریم را که در آخر الزمان خروج مى کنند و در زمین افساد مى کنند، بر هجوم تاتار در نصف اول از قرن هفتم هجرى بر مغرب آسیا تطبیق کرده اند، زیرا همین امت در آن زمان خروج نموده در خونریزى و ویرانگرى زرع و نسل و شهرها و نابود کردن نفوس و غارت اموال و فجایع افراطى نمودند که تاریخ بشریت نظیر آن را سراغ ندارد.
پس این سد در کجا بوده، و سدى آهنى و چنان محکم که از خواصش این بوده که امتى بزرگ را هزاران سال از هجوم به اقطار زمین حبس کرده باشد به طورى که نتوانند از آن عبور کنند کجا است ؟ و چرا در این عصر که تمامى دنیا به وسیله خطوط هوایى و دریایى و زمینى به هم مربوط شده، و به هیچ مانعى چه طبیعى از قبیل کوه و دریا، و یا مصنوعى مانند سد و یا دیوار و یا خندق برنمى خوریم که از ربط امتى با امت دیگر جلوگیرى کند ؟ و با این حال چه معنا دارد که با کشیدن سدى داراى این صفات و یا هر صفتى که فرض ‍ شود رابطه اش با امتهاى دیگر قطع شود ؟
لیکن در دفع این اشکال آنچه به نظر من مى رسد این است که کلمه (دکاء) از (دک ) به معناى ذلت باشد، همچنان که در لسان العرب گفته: (جبل دک ) یعنى کوهى که ذلیل شود. و آن وقت مراد از (دک کردن سد) این باشد که آن را از اهمیت و از خاصیت بیندازد به خاطر اتساع طرق ارتباطى و تنوع وسائل حرکت و انتقال زمینى و دریایى و هوایى دیگر اعتنایى به شان آن نشود.
پس در حقیقت معناى این وعده الهى وعده به ترقى مجتمع بشرى در تمدن و نزدیک شدن امتهاى مختلف است به یکدیگر، به طورى که دیگر هیچ سدى و مانعى و دیوارى جلو انتقال آنان را از هر طرف دنیا به هر طرف دیگر نگیرد، و به هر قومى بخواهند بتوانند هجوم آورند.
مؤید این معنا سیاق آیه: (حتى اذا فتحت یاجوج و ماجوج و هم من کل حدب ینسلون ) است که خبر از هجوم یاجوج و ماجوج مى دهد و اسمى از سد نمى برد.
از این لینک نظر کامل ایشان رو در تفسر المیزان ببینید:
http://www.aviny.com/quran/almizan/jeld-13/mizan-19.aspx#6

نظر یکی از محققین:
یکی از اساتید به نام آقای حسین صادقی در مورد یأجوج و مأجوج می فرماید:
این از مسلمات است که یأجوج ومأجوج بشر و از اولاد آدم و حوا هستند که طغیانگر و شرور هستند واینطور که در احادیث (جعلی) و افسانه های خرافی شایعه شده نیست که نیست که آنها را تشبیه به حیوانات یا درندگان کرده اند یا میگویند هزاران سال عمر میکنند. و ذکر اینها در تورات و انجیل و قرآن شده است. و خداوند متعال در قرآن آنها را وصف فرموده : (قَالُوا یَا ذَا الْقَرْنَیْنِ إِنَّ یَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ) پس این دلالت بر این دارد که آنها مردمی عادی مثل بقیه ی مردم هستند اما مفسدند اما سوال اینجاست که این یاجوج و ماجوج که در آخرالزمان خروج میکنند که هستند و در کجایند؟

برای پاسخ ابتدا خبر یأجوج و مأجوج را در تورات ذکر می کنیم.
حزقیال باب ۳۸
نبوت بضدجوج
۱و کلام‌ خداوند بر من‌ نازل‌ شده‌، گفت‌: 
۲ «ای‌ پسر انسان‌ نظر خود را بر جوج‌ که‌ از زمین‌ ماجوج‌ و رئیس‌ رُوش‌ و ماشَک‌ و توبال‌ است‌ بدار و بر او نبوّت‌ نما. ۳ و بگو خداوند یهوه‌ چنین‌ می‌فرماید: اینک‌ من‌ ای‌ جوج‌ رئیس‌ رُوش‌ و ماشَک‌ و توبال‌ به‌ ضدّ تو هستم‌
۸ بعد از روزهای‌ بسیار از تو تفقّد خواهد شد. و در سالهای‌ آخر به‌ زمینی‌ که‌ از شمشیر استرداد شده‌ است‌، خواهی‌ آمد که‌ آن‌ از میان‌ قوم‌های‌ بسیار بر کوههای‌ اسرائیل‌ که‌ به‌ خرابه‌ دایمی‌ تسلیم‌ شده‌ بود، جمع‌ شده‌ است‌ و آن‌ از میان‌ قوم‌ها بیرون‌آورده‌ شده‌ و تمامی‌ اهلش‌ به‌ امنیت‌ ساکن‌ می‌باشند. 
۱۴«بنابراین‌ ای‌ پسر انسان‌ نبوّت‌ نموده‌، جوج‌ را بگو که‌ خداوند یهوه‌ چنین‌ می‌فرماید: در آن‌ روز حینی‌ که‌ قوم‌ من‌ اسرائیل‌ به‌ امنیت‌ ساکن‌ باشند آیا تو نخواهی‌ فهمید؟ 
۱۵و از مکان‌ خویش‌ از اطراف‌ شمال‌ خواهی‌ آمد تو و قوم‌های‌ بسیار همراه‌ تو که‌ جمیع‌ ایشان‌ اسب‌ سوار و جمعیتی‌ عظیم‌ و لشکری‌ کثیر می‌باشند، 
۱۶و بر قوم‌ من‌ اسرائیل‌ مثل‌ ابری‌ که‌ زمین‌ را پوشاند خواهی‌ برآمد. در ایام‌ بازپسین‌ این‌ به‌ وقوع‌ خواهد پیوست‌ که‌ تو را به‌ زمین‌ خود خواهم‌ آورد تا آنکه‌ امّت‌ها حینی‌ که‌ من‌ خویشتن‌را در تو ای‌ جوج‌ به‌ نظر ایشان‌ تقدیس‌ کرده‌ باشم‌ مرا بشناسند.» 
۱۸خداوند یهوه‌ می‌گوید: در آن‌ روز یعنی‌ در روزی‌ که‌ جوج‌ به‌ زمین‌ اسرائیل‌ برمی‌آید، همانا حدّت‌ خشم‌ من‌ به‌ بینی‌ام‌ خواهد برآمد.
۱۹زیرا در غیرت‌ و آتش‌ خشم‌ خود گفته‌ام‌ که‌ هرآینه‌ در آن‌ روز تزلزل‌ عظیمی‌ در زمین‌ اسرائیل‌ خواهد شد.
۲۰و ماهیان‌ دریا و مرغان‌ هوا و حیوانات‌ صحرا و همه‌ حشراتی‌ که‌ بر زمین‌ می‌خزند و همه‌ مردمانی‌ که‌ بر روی‌ جهانند به‌ حضور من‌ خواهند لرزید و کوهها سرنگون‌ خواهد شد و صخره‌ها خواهد افتاد و جمیع‌ حصارهای‌ زمین‌ منهدم‌ خواهد گردید. 

حزقیال باب ۳۹
۱«پس‌ تو ای‌ پسر انسان‌ درباره‌ جوج نبوّت‌ کرده‌، بگو خداوند یهوه‌ چنین‌ می‌فرماید که‌ اینک‌ ای‌ جوج‌ رئیس‌ رُوش‌ و ماشَک‌ و توبال‌ من‌ به‌ ضدّ تو هستم‌. 
۲و تو را برمی‌گردانم‌ و رهبری‌ می‌نمایم‌ و تو را از اطراف‌ شمال‌ برآورده‌، بر کوههای‌ اسرائیل‌ خواهم‌آورد
۱۰و هیزم‌ از صحرا نخواهند آورد و چوب‌ از جنگلها نخواهند برید زیرا که‌ اسلحه‌ها را به‌ آتش‌ خواهند سوزانید. و خداوند یهوه‌ می‌گوید که‌ غارت‌کنندگانِ خود را غارت‌ خواهند کرد و تاراج‌کنندگانِ خویش‌ را تاراج‌ خواهند نمود.
۱۱و در آن‌ روز موضعی‌ برای‌ قبر در اسرائیل‌ یعنی‌ وادی‌ عابریم‌ را بطرف‌ مشرق‌ دریا به‌ جوج‌ خواهم‌ داد. و راه‌ عبور کنندگان‌ را مسدود خواهد ساخت‌. و در آنجا جوج‌ و تمامی‌ جمعیت‌، او را دفن‌ خواهند کرد و آن‌ را وادی‌هامون‌ جوج‌ خواهند نامید. 
۱۲و خاندان‌ اسرائیل‌ مدّت‌ هفت‌ ماه‌ ایشان‌ را دفن‌ خواهند کرد تا زمین‌ را طاهر سازند. 

همانگونه که حزقیال نبی سلام الله علیه و علی نبینا و آله فرموده اند یأجوج و مأجوج در نقاط دور شمال ساکن هستند و حدود آنها را در «روش» (روسیه) و «ماشاک»(مسکو) معین کرده. و آنها به سرزمین اسرائیل می روند. (وعدالاخره) و با آنها قبایل زیادی به اسرائیل می آیند. و اگر به یهودی های موجود در سرزمین های اشغالی دقت کنیم می بینیم که آنها از اتحاد جماهیر شوردی سابق آمده اند. و اکثریت غالب آنها از قبائل یهودی در فلسطین اشغالی از سرزمین های شمالی هستند و بقیه از دولت های عربی و آفریقایی و دیگر سرزمین ها اما اینها در اقلیت هستند. 

اما آنچه درباره ی یأجوج و مأجوج در قرآن کریم آمده:
خداوند متعال آنها را به مفسدین در زمین خوانده است. )إِنَّ یَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ( و این کاری است که یهودیان انجام می دهند و آنان باعث شعله ور شدن آتش جنگ ها نشر فساد و پستی در دنیا شده اند. 

بسم الله الرحمن الرحیم
( وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَهٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنْفِقُ کَیْفَ یَشَاءُ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَهَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِینَ(۶۴) 

خداوند متعال از یأجوج و مأجوج در سوره ی کهف و انبیاء ذکر کرده است
سوره الکهف
بسم الله الرحمن الرحیم
قَالُوا یَا ذَا الْقَرْنَیْنِ إِنَّ یَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَکَ خَرْجًا عَلَى أَنْ تَجْعَلَ بَیْنَنَا وَبَیْنَهُمْ سَدًّا (۹۴) قَالَ مَا مَکَّنِّی فِیهِ رَبِّی خَیْرٌ فَأَعِینُونِی بِقُوَّهٍ أَجْعَلْ بَیْنَکُمْ وَبَیْنَهُمْ رَدْمًا (۹۵) آَتُونِی زُبَرَ الْحَدِیدِ حَتَّى إِذَا سَاوَى بَیْنَ الصَّدَفَیْنِ قَالَ انْفُخُوا حَتَّى إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آَتُونِی أُفْرِغْ عَلَیْهِ قِطْرًا (۹۶) فَمَا اسْطَاعُوا أَنْ یَظْهَرُوهُ وَمَا اسْتَطَاعُوا لَهُ نَقْبًا (۹۷) قَالَ هَذَا رَحْمَهٌ مِنْ رَبِّی فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ رَبِّی جَعَلَهُ دَکَّاءَ وَکَانَ وَعْدُ رَبِّی حَقًّا (۹۸)

تعداد کلمات از ابتدای سوره ی کهف تا آخر آیه ی ۹۸ مساوی ۱۴۴۵ کلمه است و این مساوی است با تعداد سنوات از اسراء تا انتهای اسرائیل سال ۱۴۴۴ هجری قمری و این دلیل این است که وعده ی خداوند متعال برای نابودی یأجوج و مأجوج همان وعده ی نابودی یهود در سرزمین های اشغالی است. 

همچنین اگر به سوه ی اسراء بازگردیم میبینیم تعداد کلمات از ابتدای بحث بنی اسرائیل در آیه ی دوم ) وَآَتَیْنَا مُوسَى الْکِتَاب…) تا آخر کلام از آنها در آیه ی ۱۰۴(فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَهِ جِئْنَا بِکُمْ لَفِیفًا) ۱۴۴۵ کلمه است.
همچنین اگر به سوره ی مائده بازگردیم می بینیم که تعداد آیات از ابتدای آیه ی ۲۷ که انتهای بحث از بنی اسرائیل است تا انتهای سوره ی اسراء ۱۴۴۵ آیه است و این دلیل بر این است که یهود هملن یأجوج و مأجوجند که در زمین فساد می کنند.
سوره الأنبیاء
بسم الله الرحمن الرحیم
حَتَّى إِذَا فُتِحَتْ یَأْجُوجُ وَمَأْجُوجُ وَهُمْ مِنْ کُلِّ حَدَبٍ یَنْسِلُونَ (۹۶) وَاقْتَرَبَ الْوَعْدُ الْحَقُّ فَإِذَا هِیَ شَاخِصَهٌ أَبْصَارُ الَّذِینَ کَفَرُوا یَا وَیْلَنَا قَدْ کُنَّا فِی غَفْلَهٍ مِنْ هَذَا بَلْ کُنَّا ظَالِمِینَ (۹۷)

تعداد کلمات از ابتدای سوره ی انبیاء تا انتهای آیه ی ۹۷ تعداد ۱۰۲۹ کلمه است و این برابر با تعداد سالهای غیبت کبری امام مهدی سلام الله علیه در سال ۹۴۱ میلادی تا سال ۱۹۷۰ که سال موافقت نامه در قدس شریف است.
۱۰۲۹=۹۴۱-۱۹۷۰
و اگر ارزش عددی کلمه (یأجوج و مأجوج) را حساب کنیم آن را مساوی ۷۶ که مساوی سالهای عمر اسرائیل است می بینیم.
ی + أ + ج + و + ج + م + أ + ج + و + ج
۱۰ + ۱ + ۳ + ۶ + ۳ + ۴۰ + ۱ + ۳ + ۶ + ۳ = ۷۶ 
و این دلالت بر این دارد که یأجوج و مأجوج همان یهود هستند.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: